A Zöld Föld fenntarthatósági pedagógiai program célja, hogy felhívja a fiatal generációk figyelmét a fenntarthatóság, a fenntartható életmód fontosságára. A program részei a tankönyvek és munkafüzetek, a szakképzés számára fejlesztett ágazati Zöld füzetek, a tanárokat segítő kézikönyvek, digitális tananyagok, továbbképzések és egyéb tudásmegosztó platformok.
A program alapja a tevékenységközpontú, élet- és életkorközeli tanulás – elrugaszkodva a sémáktól, a tantárgy fő céljait követve, helyi megoldásokkal. A siker egyik záloga az átélhetőség, a megtapasztalhatóság, így az adott feltételekhez, illetve a célcsoporthoz való alkalmazkodás.
A fenntarthatóságra törekvés – mint életszemlélet és életmód – szokások, rutinok, értékek és motivációk belsővé válása során működőképes. Ez a külső kontrolltól alapjaiban független, meggyőződésből fakadó cselekvést és gondolkodást jelent.
El kell kerülni a szorongáskeltést, a felelősségátruházást, a tételes számonkérést.
Mi a különbség az ismeretellenőrző kérdés és a feladatadás között?
Például:
Az az ismeret rögzül igazán,